Bakgrund

Teamet bakom varumärket concrete.fit är innovationsföretaget Innovathing.

.Innovathing har en extern tjänst och en intern portfölj.

  • För det första fokuserar Innovathing externt genom att koppla risker till värde för samhället och företag och hantera deras innovationsströmmar.
  • Dessutom har företaget sin egen FoU för att utveckla varumärkesprodukter för marknaden, till exempel concrete.fit.

concrete.fit introducerades för första gången på marknaden 2017.

Sedan dess har teamet rullat ut nya versioner och funktioner. Dessa på varandra följande element har alla byggts upp för att hjälpa våra partners att bli bättre på det de gör, att producera och arbeta med betongelement.

Bland innovationerna finns en avancerad algoritm för maskininlärning, en verktygslåda för att hantera funktioner för livscykelanalys (LCA) och miljövarudeklaration (EPD), en algoritm för att minska koldioxidutsläpp och optimera temperaturhanteringen samt ett verktyg för klimatanpassning och riskhantering (ERES, Authentic Sustainability Assessment, Double-Triple M, SE, ESG, MCI).

Vi är mångsidiga

concrete.fit är i huvudsak en produkt av radikala samarbetsaktiviteter. Som sådan innehåller produkten många olika synvinklar från teknik till systemtänkande och integrerar en beteendevetenskaplig forskning.

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Det är också möjligt att du kan hitta några svar i avsnittet Resurser. En bättre lösning är om du kontrollerar portalen med ditt konto.

Och den bästa lösningen är ett samtal till den försäljningsingenjör som är utsedd att stödja din resa.